חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
shabus

המלצות לטיולים עם ילדים ביום שבת בישראל

גלו את ההמלצות המובילות לטיולים משפחתיים בישראל בשבתות, עם פעילויות ואטרקציות המותאמות לאירוח ולעניין ילדים בכל הגילאים.

הקדמה: חקור את נפלאות ישראל בשבתות עם ילדיך

שבתות בישראל הן זמן למשפחות להתכנס ולחקור את היופי והפלא של המדינה התוססת הזו. ישראל מציעה שפע של פעילויות ואטרקציות המושלמות לילדים בכל הגילאים. מאתרים היסטוריים ועד פלאי טבע, לישראל יש מה להציע לכל משפחה. בין אם אתה מקומי או מבקר, שבתות הן יום נהדר לתכנן טיול משפחתי וליצור זיכרונות בלתי נשכחים עם ילדיך.

ישראל היא ארץ עשירה בהיסטוריה, תרבות ויופי טבעי. הוא מלא באטרקציות ייחודיות ומרגשות המושלמות למשפחות המחפשות לבלות זמן איכות ביחד. שבתות הן יום נהדר במיוחד לתכנון טיול משפחתי, שכן עסקים ואטרקציות רבות פתוחות ומוכנות לקבל את פני המבקרים. יש הרבה אפשרויות למשפחות לבחירה, כולל מסלולי הליכה, מוזיאונים, גני חיות ופארקי מים.

בין אם אתם מחפשים להעסיק את ילדיכם בפעילויות חינוכיות או סתם רוצים ליהנות ביחד, לא חסרות אפשרויות בישראל. מהריסות עתיקות ועד מרכזי מדע מודרניים, יש משהו לכל אחד. אתה יכול לקחת את הילדים שלך למסע בזמן ולחקור את ההיסטוריה העשירה של הארץ הזו, או שאתה יכול לקחת אותם להרפתקה מסעירה בטבע.

שבתות בישראל הן גם זמן ליהנות מאוכל ושתייה טעימים. מסעדות ובתי קפה רבים מציעים תפריטים והנחות מיוחדות למשפחות, מה שמקל על ההנאה מארוחה נעימה מבלי לפרוץ כסף. תוכלו גם לחקור שווקים מקומיים ולטעום מהאוכל הטוב ביותר שיש לישראל להציע.

משפחה מאושרת מצטלמת מול נוף נופי בישראל
משפחה מאושרת מצטלמת מול נוף נופי בישראל

1. 'אתה יכול לחפור את זה?' – גלה היסטוריה באתרים ארכיאולוגיים

ישראל היא ארץ ספוגה בהיסטוריה, ואיזו דרך טובה יותר ללמוד עליה מאשר ביקור בכמה מהאתרים הארכיאולוגיים הרבים שלה. אתרים אלו מציעים הצצה מרתקת לעבר, ומאפשרים לילדים לחקור חורבות וחפצים עתיקים, וללמוד על האנשים שחיו שם. הנה כמה מהאתרים הארכיאולוגיים הטובים ביותר בישראל לביקור עם ילדיכם.

  • 1. גן לאומי קיסריה:
    עיר נמל עתיקה זו נבנתה על ידי הורדוס הגדול לפני יותר מ-2,000 שנה. כיום, הוא מציע למבקרים הזדמנות לחקור את שרידי אמפיתיאטרון רומי, כנסייה ביזנטית ומבצר צלבני. ילדים יאהבו לשוטט בין ההריסות העתיקות, לדמיין איך נראו החיים בקיסריה לפני כל השנים.
  • 2. גן לאומי בית שאן:
    עיר עתיקה זו, שראשיתה בימי שאול המלך, הייתה פעם מטרופולין משגשג. כיום, המבקרים יכולים לחקור את שרידי התקופה הרומית והביזנטית של העיר, כולל תיאטרון, בית מרחץ ורחוב עם עמודים. ילדים יאהבו לחקור את ההריסות העצומות של העיר, וללמוד על האנשים שחיו בה.
  • 3. הפארק הלאומי מצדה:
    מבצר זה בראש ההר נבנה על ידי המלך הורדוס לפני יותר מ-2,000 שנה, והיה מקום מצור מפורסם על ידי הרומאים בשנת 73 לספירה. כיום, המבקרים יכולים לחקור את המצודה ואת מאפייניו המרשימים הרבים, כולל ארמון, בית כנסת ובית מרחץ. ילדים יאהבו לקחת את הרכבל לראש ההר, ולחקור את חורבות המבצר העתיק הזה.

2. מגרש המשחקים של הטבע: מסלולי הליכה ופארקים לילדים

ישראל מתהדרת בשפע של נופי טבע מדהימים המושלמים למטיילים ולמשפחות כאחד. מיערות ירוקים עבותים ועד עמקים מדבריים עוצרי נשימה, יש משהו לכולם. לפניכם כמה ממסלולי הטיולים והפארקים הטובים בישראל שמתאימים לילדים.

  • 1. שמורת עין גדי:
    עין גדי, הממוקמת במדבר יהודה, היא נווה מדבר מהמם המכיל מגוון של צמחים ובעלי חיים. ילדים יאהבו לחקור את מסלולי ההליכה הרבים של השמורה, המתפתלים בין גנים שופעים, נחלים נוצצים וצוקים סלעיים. בדרך הם יכולים לזהות יעלים, ירקס ויצורים מדבריים נוספים, ואפילו לטבול במפל עין גדי המרענן.
  • 2. החרמון:
    הפסגה הגבוהה ביותר בישראל, החרמון, היא יעד פופולרי למשפחות חובבות טיולים וטבע. ההר הוא ביתם של מגוון שבילים, החל משיטוט קל ועד טיולים אתגריים. ילדים יאהבו לחקור את המערות, המפלים והמעיינות הרבים של ההר, ולהתבונן בנופים המדהימים של הנוף שמסביב.
  • 3. פארק ספארי רמת גן:
    אם ילדיכם אוהבים בעלי חיים, אז פארק ספארי רמת גן הוא ביקור חובה. פארק זה בן 100 דונם הוא ביתם של מגוון רחב של בעלי חיים, כולל אריות, נמרים, ג'ירפות ופילים. המבקרים יכולים לערוך סיור מודרך בפארק, או לחקור בעצמם ברגל או ברכב. ילדים יאהבו לראות את החיות מקרוב, וללמוד על בתי הגידול וההתנהגויות שלהם.

משפחה נהנית מפיקניק בפארק שופע מוקף בטבע
משפחה נהנית מפיקניק בפארק שופע מוקף בטבע

3. להשתכשך: חופים ידידותיים למשפחות ופארקי מים

ישראל מפורסמת בחופים היפים ובפארקי המים שלה, המציעים דרך מהנה ומרעננת לנצח את החום. בין אם אתם מחפשים יום רגוע בחוף הים או הרפתקה עמוסת אקשן בפארק מים, יש שפע של אפשרויות למשפחות בישראל.

אחד החופים הפופולריים ביותר למשפחות בישראל הוא חוף גורדון בתל אביב. החוף השוקק הזה ידוע בחול הרך, המים הצלולים והמתקנים הנהדרים שלו, כולל מקלחות, חדרי הלבשה ומזני חטיפים. משפחות יכולות לשכור כסאות נוח ושמשיות, או להביא משלהן, ולבלות את היום בשחייה, במשחק כדורעף חופים או פשוט לספוג את השמש.

אפשרות מצוינת נוספת למשפחות היא פארק המים אקווה קף בחיפה. פארק מרגש זה כולל מגוון אטרקציות מים, כולל מגלשות, בריכות ונהר עצל. ילדים יאהבו את אזורי המשחק במים הרבים של הפארק, הכוללים מזרקות, תרסיסים ומפלים. יש גם מגוון של מתקנים באתר, כולל מסעדות, מלתחות ולוקרים.

למשפחות המחפשות חווית מים טבעית יותר, יש בישראל בריכות ומפלים טבעיים מהממים, כמו שמורת הטבע הבניאס בצפון הארץ. שמורה זו היא ביתם של מפל יפהפה ובריכה טבעית, המושלמות לשחייה ולמנוחה. השמורה כוללת גם מגוון מסלולי הליכה, אזורי פיקניק ואתרים היסטוריים, מה שהופך אותה לאופציה מצוינת ליום שלם.

4. 'בואו נתפרע!' – הרפתקאות מחכה בגני חיות ושמורות חיות בר

ישראל היא ביתם של מגוון רחב של חיות בר, ויש שפע הזדמנויות למשפחות להכיר מקרוב את החי המקומי. גני חיות ושמורות חיות בר מציעות הזדמנות ללמוד על בעלי החיים שקוראים לישראל בית, כמו גם ליהנות מיום כיף עם המשפחה.

אחת משמורות חיות הבר הפופולריות בישראל היא פארק הספארי רמת גן. פארק רחב ידיים זה הוא ביתם של מגוון בעלי חיים, כולל אריות, נמרים, ג'ירפות ופילים. משפחות יכולות לצאת לסיור מודרך בפארק ברכב ספארי, או לחקור ברגל. יש גם פינת ליטוף, מגרשי משחקים ואזורי פיקניק באתר, מה שהופך אותו לאופציה נהדרת ליום שלם בחוץ.

למשפחות המחפשות חווית חיות בר ייחודית יותר, שמורת הטבע חי-בר בנגב היא ביקור חובה. שמורה זו מוקדשת לשימור והכנסתם מחדש של בעלי חיים המוזכרים בתנ"ך, לרבות האוריקס הערבי והאונאגר (חמור בר). משפחות יכולות לערוך סיור מודרך בשמורה וללמוד על מאמצי השימור הנערכים, כמו גם לראות את בעלי החיים מקרוב בסביבתם הטבעית.

גן החיות התנ"כי בירושלים הוא עוד אפשרות מצוינת למשפחות. גן חיות זה מוקדש לשימור בעלי חיים המוזכרים בתנ"ך, וכן מינים נוספים בסכנת הכחדה מהארץ ומהעולם. משפחות יכולות ליהנות ממגוון פעילויות, כולל האכלה ומופעים של בעלי חיים, כמו גם לחקור את התערוכות ובתי הגידול הרבים של גן החיות.

ילד מתפעל מהחיות האקזוטיות בשמורת חיות בר
ילד מתפעל מהחיות האקזוטיות בשמורת חיות בר

5. לעסוק ולחנך: ביקור במוזיאונים ובמרכזי מדע

ישראל היא ביתם של היסטוריה ותרבות עשירה, ויש שפע של מוזיאונים ומרכזי מדע המציעים הזדמנות לעסוק ולחנך ילדים בכל הגילאים. מתערוכות אינטראקטיביות ועד פעילויות מעשית, המוזיאונים ומרכזי המדע הללו הם דרך מהנה ומרתקת למשפחות ללמוד על העולם הסובב אותן.

אחד המוזיאונים הפופולריים בישראל הוא מוזיאון ישראל בירושלים. המוזיאון רחב הידיים הזה הוא ביתם של מגוון תערוכות, כולל חפצים עתיקים, אמנות מודרנית ותערוכות אינטראקטיביות החוקרים את התרבות וההיסטוריה הישראלית. משפחות יכולות גם לחקור את גן הפסלים של המוזיאון ואת תערוכות חוץ, מה שהופך אותו לאופציה נהדרת ליום שלם בחוץ.

למשפחות המתעניינות במדע וטכנולוגיה, מוזיאון המדע של בלומפילד בירושלים הוא ביקור חובה. המוזיאון האינטראקטיבי הזה נועד לעסוק ולחנך ילדים בכל הגילאים, עם תערוכות מעשיות שחוקרות כל דבר, מביולוגיה ועד פיזיקה. יש גם פלנטריום באתר, כמו גם מגוון סדנאות ואירועים במהלך השנה.

מוזיאון מדעטק בחיפה הוא עוד אופציה נהדרת למשפחות. מוזיאון זה מוקדש לחקר פלאי המדע והטכנולוגיה, עם תערוכות המכסות הכל מרובוטיקה ועד אנרגיה מתחדשת. משפחות יכולות גם ליהנות ממגוון סדנאות והדגמות, כמו גם לחקור את פארק המדע החיצוני של המוזיאון.

6. 'מוכן, מוכן, לך!' – נהנה מפעילויות ספורט וחוץ

ישראל היא מקום נהדר ליהנות מפעילויות ספורט וחוץ עם ילדיכם. למדינה יש מגוון אפשרויות לבחירה, בין אם אתם מחפשים טיול אופניים נינוח או טיול הרפתקני. הנה כמה מהאפשרויות הטובות ביותר עבור משפחות לפעילות בישראל.

  • מסלולי הליכה:
    ישראל היא ביתם של כמה ממסלולי ההליכה היפים בעולם, עם אפשרויות לכל הגילאים ולכל רמות המיומנות. משפחות יכולות לחקור בין היתר את הנופים המדהימים של הגליל, מדבר יהודה ורמת הגולן. חלק מהמסלולים הפופולריים ביותר כוללים את שמורת הטבע עין גדי, שביל מפל הבניאס ושביל הנחשים מצדה.
  • חופים:
    עם קילומטרים של קו חוף, לישראל יש שפע של אפשרויות למשפחות המחפשות ליהנות מיום על החוף. במדינה יש מגוון של חופים ידידותיים למשפחות, עם שירותים כמו מצילים, מקלחות ומגרשי משחקים. כמה מהחופים הטובים ביותר למשפחות כוללים את חוף הרצליה, חוף קיסריה וחוף דור.
  • רכיבה על אופניים:
    לישראל יש רשת הולכת וגדלה של שבילי אופניים ושבילים, מה שהופך אותה למקום נהדר לחקור על שני גלגלים. משפחות יכולות לשכור אופניים ולטייל בעיר תל אביב בטיילת תל אביב, או ליהנות מטיול נינוח לאורך נחל הירקון. לרכיבה אתגרית יותר, משפחות יכולות לחקור את השטח ההררי של הגליל או הרי יהודה.
  • ספורט ימי:
    האקלים החם והמים הצלולים של ישראל הופכים אותה ליעד פופולרי לספורט ימי. משפחות יכולות ליהנות ממגוון פעילויות, לרבות קיאקים, גלישת גלים וגלישת רוח. כמה מהמקומות הטובים ביותר לספורט ימי כוללים את הכנרת, הים האדום וחוף הים התיכון.

משפחה משחקת משחק כדורגל במגרש פתוח
משפחה משחקת משחק כדורגל במגרש פתוח

7. 'השמיים הם הגבול!' – חקר פלאי החלל בפלנטריום

ישראל היא ביתם של מספר פלנטריום ברמה עולמית, מה שהופך אותה ליעד מצוין למשפחות המעוניינות לחקור את פלאי החלל. פלנטריום אלה מציעים מגוון של תערוכות ומופעים אינטראקטיביים שירתקו ילדים ומבוגרים כאחד.

אחד הפלנטריום הפופולריים בישראל הוא מצפה הכוכבים והפלנטריום של גבעתיים, הממוקם במטרופולין תל אביב. הפלנטריום מציע מגוון מופעים ותערוכות, כולל חוויות מציאות מדומה המאפשרות למבקרים לחקור את הקוסמוס בפרטי פרטים.

יעד פופולרי נוסף הוא הפלנטריום של מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, הכולל מערכת מצגות דיגיטלית משוכללת. הפלנטריום מציע מגוון מופעים, כולל מצגות אינטראקטיביות על מערכת השמש, גלקסיית שביל החלב וההיסטוריה של חקר החלל.

למשפחות המבקרות בירושלים, מוזיאון המדע של בלומפילד הוא יעד שחובה לבקר בו. המוזיאון מציע מגוון תערוכות ומופעים, כולל פלנטריום המציע נופים מדהימים של שמי הלילה. המבקרים יכולים גם לחקור את התערוכות האינטראקטיביות של המוזיאון בנושאי אסטרונומיה, חקר החלל וההיסטוריה של המדע.

בנוסף ליעדים הפופולריים הללו, ישראל היא גם ביתם של כמה פלנטרים קטנים יותר המציעים חוויות ייחודיות למשפחות. כך למשל, מוזיאון המדע מדעטק בחיפה מציע מופע פלנטריום הבוחן את הקשר בין מדע לאמנות, בעוד פלנטריום מכון ויצמן למדע ברחובות מציע מגוון מופעים החוקרים את מסתורי היקום.

8. צעד אחורה בזמן: ביקור באתרים היסטוריים ותרבותיים

ישראל היא מדינה עם היסטוריה ותרבות עשירה, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי למשפחות המעוניינות ללמוד על העבר. ישנם אינספור אתרים היסטוריים ותרבותיים ברחבי הארץ המציעים למבקרים הזדמנות לצעוד אחורה בזמן ולחקור את האנשים, המקומות והאירועים שעיצבו את העבר וההווה של ישראל.

אחד האתרים ההיסטוריים הפופולריים בישראל הוא העיר העתיקה ירושלים, שבה נמצאים כמה נקודות ציון דתיות ותרבותיות חשובות. המבקרים יכולים לחקור את העיר העתיקה, המוקפת בחומות עתיקות ומכילה כמה אתרים חשובים, ביניהם הכותל המערבי, כנסיית הקבר וכיפת הסלע.

יעד נוסף שחובה לבקר בו למשפחות המתעניינות בהיסטוריה היא העיר העתיקה קיסריה, אשר נבנתה על ידי הורדוס הגדול במאה הראשונה לפני הספירה. העיר מכילה מספר חורבות חשובות, כולל תיאטרון, היפודרום ואמפיתיאטרון.

למשפחות המתעניינות בהיסטוריה המודרנית של ישראל, ביקור ביד ושם, המרכז להנצחת השואה, הוא חובה. המרכז מציג כמה תערוכות ואנדרטאות הנותנות כבוד לקורבנות השואה, כמו גם לגיבורים שעזרו להציל חיי יהודים בתקופה אפלה זו בהיסטוריה.

בנוסף לאתרים הפופולריים הללו, ישנם עוד מספר יעדים היסטוריים ותרבותיים ברחבי ישראל שכדאי לחקור. אלה כוללים את המבצר העתיק של מצדה, עיר הנמל העתיקה עכו, והעיר ההיסטורית צפת, הידועה בבתי הכנסת היפים שלה ובגלריות לאמנות.

משפחה מסיירת במבצר עתיק, לומדת על ההיסטוריה שלה
משפחה מסיירת במבצר עתיק, לומדת על ההיסטוריה שלה

9. פינוקים טעימים: חוויות קולינריות ידידותיות לילדים

ישראל ידועה במטבח מעורר הפה שלה, שהוא שילוב של טעמים ומרכיבים מכל העולם. למשפחות המבקרות בישראל, סיור בסצנה הקולינרית של המדינה הוא חובה, ויש כמה חוויות קולינריות ידידותיות לילדים שבטוח ישמחו את ההורים והילדים כאחד.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחקור את המטבח הישראלי היא ביקור בשוק מקומי או בשוק. שוק מחנה יהודה בירושלים ושוק הכרמל בתל אביב הם שניים מהשווקים הפופולריים בישראל, והם מציעים מגוון רחב של מאכלים ומשקאות לטעימה. מפירות וירקות טריים ועד תבלינים וממתקים אקזוטיים, יש משהו לכולם בשווקים ההומים האלה.

למשפחות עם שן מתוק, ביקור במאפייה או קונדיטוריה מקומית הוא חובה. ישראל ידועה במאפים הטעימים שלה, כולל רוגלך, בבקה וחלבה. מאפיות וקונדיטוריות רבות מציעות סדנאות ושיעורים מעשיים, שבהם הילדים יכולים ללמוד כיצד להכין את הפינוקים הטעימים הללו בעצמם.

חוויה קולינרית מהנה נוספת למשפחות היא ביקור בחווה מקומית או בקיבוץ. חוות וקיבוצים רבים בישראל מציעים סיורים וסדנאות המלמדות ילדים על חקלאות וחקלאות. ילדים יכולים לבחור את הפירות והירקות שלהם, לחלוב פרות, ואפילו להכין את הגבינה שלהם בעצמם.

למשפחות המעוניינות ללמוד על המטבח המסורתי של ישראל, שיעור בישול הוא דרך מצוינת להתנסות מעשית. שפים ובשלנים ביתיים רבים בישראל מציעים שיעורי בישול המלמדים את המשתתפים כיצד להכין מנות מסורתיות כמו פלאפל, חומוס ושקשוקה.

טיולים משפחתיים בישראל בשבת:

טיול קבוצת גיל עלות (ILS) תיאור
גן החיות של תל אביב כל הגילאים 40 חקור את המינים הרבים והשונים של בעלי חיים בגן החיות!
רכיבה על גמלים בנגב גילאי 7+ 100 תיהנו מיום כיף של רכיבה על גמלים במדבר הנגב!
אקווריום באילת כל הגילאים 50 חקור את העולם התת-ימי של הים האדום!
סיור במטעי הדרים גילאי 5+ 60 בקרו במטע הדרים ולמדו על תהליך הגידול!

מחוויות חינוכיות ועד הרפתקאות מרגשות, בישראל יש שפע של אפשרויות לאירוח וחינוך ילדים בשבת. על ידי התחשבות באינטרסים של משפחתך וחקירת הפעילויות המגוונות הזמינות, תיצור זיכרונות בלתי נשכחים ותחזק את הקשר בינך לבין ילדיך.

אהבת? נא לדרג post

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

הכל על יום שבת

דילוג לתוכן